Saturday, October 8, 2011

Pemikir negatif

Dalam kehidupan ini, tak selalu kita merasa gembira, kadang-kadang kita sedih, marah, kecewa, geram, sakit hati and this feelings have blended together.


All this while, aku pendamkann semua rasa yang negatif ni, ye, actually aku seorang yang negatif.. Dari dulu lagi aku selalu merasakan yang aku ni negatif..


Aku selalu berbeza pendapat dengan kawan-kawan, kawan-kawan aku suka dengar lagu kuat-kuat, tapi aku tak.. Kawan-kawan aku suka lepak ramai-ramai, tapi aku suka duduk sorang-sorang.. Orang lain suka buat discussion, tapi aku lebih suka buat kerja sorang-sorang.. Orang lain suka lepak-lepak, tapi aku sebenarnya lebih suka duduk diam-diam kat rumah.. Dan banyak lagi laa..


Tapi sampai bila aku perlu negatif sebab bagi aku, dalam kehidupan ni kita kadang-kadang perlu jugak ikut rentak orang lain. Aku cuba untuk tidak menjadi terlalu negatif, tapi sometimes kalah la jugak dengan diri sendiri.. For me, tak salah untuk menjadi negatif dalam sesetengah keadaan sebab cara kita berfikir tak sama dengan orang lain..


Dan aku mohon sangat-sangat that people surrounding me can understand me and don't blamed me if i am negative because, pemikiran kita & perancangan kita tak sama sebenarnya.. Sometimes, please do understand me.. 

2 comments:

Nurliyana said...

yes i do understand u dear ;)

fara said...

hehe.. thanks akak! :D